torsdag 6 januari 2011

Hos Barbro och Göthe




Vi brukar var hos oss annars om jularna för att äta gröt och ha kinesisk julafton, men i år skulle vi åka till Ed. Det gick bra det också, vi fick åka med Kent som körde ganska försiktigt för det var en aning halt på vägen.

lördag 13 november 2010

Vår före detta sommarstuga

Tog en tur och kollade vad som hänt på det senaste åren, mycke var förändrat men helt klart var det inte ännu.

måndag 19 juli 2010

Juli


Här är sommaren redan på väg mot höst. Jag har fått getingstick två omgångar då jag skulle måla husets vindskupa. Känns inget vidare och sinkar jobbet en del. Så här såg jag ut andra gången jag gav mig på dom och ändå fick jag ett stick

söndag 10 januari 2010

Från Thailand



Har varit på semester i Thailand i nov.dec. 14 dagar.Varmt och härligt med varma bad och massage. Trevlig atmosfär och trevliga mäniskor på hotellet. Mellan 32-35 grader varje dag och enstaka dagar med intensiva regnskurar på ganska kort tid. Många energiska försäljare som håller på hela dagarna. Matställena vinkade åt en och tyckte man skulle äta på deras restaurang trots att man precis kom ut från någon annans. Billiga kläder men mesta av det i mycket små storlekar. Solningen var ju prioritet 1, för bruna ville vi ju bli, så då fick man ligga i.

söndag 16 augusti 2009

Kryssning

Detta är Herder och Margareta som vi träffade på och som också var på kryssning. De var från smögen.



Hej har varit på kryssning med Vision of the sea. Det var ett stort fartyg som var jätteflott. Mycke mat och underhållning. Besökte Tallinn och St.Petersburg. Bussresa till och från Stockholm fungerade också bra. I Tallinn kunde vi promenera runt på egen hand men i St.Petersburg vart det utflyckt med buss, besök på Herimitaget och lunch i en restaurang. Det första de slog upp var champagne och vodka. Var för sig förstås. Ett par bilder är kanske på plats.


lördag 18 juli 2009

En utflykt till Orust






Idag tog vi en utflykt till Orust. Till en del platser som inte jag varit på tidigare men som det visade sig Solveig hade besökt tidigare med kaffegänget och även flickorna. Vi besökte Edshultshall, Ellös,Mollösund och några fler på resan. Det regnade en del och det var lite grått, men Solveig tog en del fina bilder som vi publicerar en del av. Vi skall åka till Ragnerudssjön imorgon. Hon kanske tar några där också.

lördag 4 juli 2009

DSC02189.JPG

När Rick och Joanne var här ifrån Amerika hade vi pratat om att få se Älg, och rätt som det var sprang en upp mitt framför bilen. Fick tvärbromsa för att inte köra på den. Detta hände mitt på dagen en bit ifrån Bokenäs skola. Rick hann att få upp kameran och tog denna bilden