fredag 2 november 2007

Andra november

För första gången fick jag lite tid över på jobbet och då gick jag in här. Idag har vi en kall dag till att börja med -2° men det kan bli fint fram över dagen. Solveig var i Tyskland igår och köpte hem julspriten med sin syster Inger. De åkte buss och hade jättetrevligt på resan. Den tog bara 22 timmar. Boris Pernilla och barnen har åkt till Danmark. De bor på ett badhotell så de är säkert rena då de kommer hem. Boris såg fram emot en HOF att starta dagen med. Peter ringde och ville bjuda på mat men jag var trött efter dagens arbete, så jag tackade nej. Ikväll skall vi ha gäster och Solveig skall bjuda på kräftsoppa. det ska bli spännande.
Ha de bra.

fredag 26 oktober 2007

Oktoberinlägg

Hej. Peter,Pernilla och Paula.
Denna veckan har jag arbetat som vanligt. Mamma har varit med moster till IKEA. Hon tycker det är så roligt att köra bil. När jag kom hem från jobbet åkte vi och handlade på Torp. Vi måste göra stora inköp för vi skulle ha fyra barnbarn hemma till veckan. Av inköpen att döma så är det några riktiga storätare som kommer. Inget var till halva priset idag utan bara ordinarie inköp. Mamma och jag har talat med Ellen under den gångna veckan och hört hur nära som elden har varit. Hon tyckte vi skulle ta och komma över så jag fick vila upp mig lite. Jag kunde ju spendera lite av alla pengarna som jag tjänat på en resa dit. Ha det bra alla mina beundrare. Från oss båda till er alla en riktigt trevlig jul.

tisdag 14 augusti 2007

Emaus

Också Wilma var som tokig i att rida. Hon nöjde sig dock med att tygla vilddjuret en gång. Mormors bullar var bättre.

På Emaus

För några dagar sedan var vi på Emaus med våra barnbarn. De skulle rida och vi var där i god tid. Några av dom nöjde sig inte bara med att rida en gång utan ställde sig i kö hela tiden. De blir nog ryttare vad det lider.


Detta är Hanna som styr själv.


Även Ester har suttit upp på en mindre häst.





tisdag 7 augusti 2007

Badkrukor

Idag har vi varit och badat på saxenhov. Det var iskallt i vattnet så jag doppade mig bara en gång. Mesta tiden stod jag i vattnet till naveln. Fy sjutton för svensk badsommar 17° på sin höjd.

måndag 6 augusti 2007

En dag på Go-kartbanan

Jag var med Pernilla och hennes familj på go-kartkörning det var kul, då växer hornen ut.Försöker få med bild också.

onsdag 11 juli 2007

Första semesterdagen

Första semesterdagen har jag ägnat åt Peter. Vi har varit på tippen och han har bjudit ut mig på Lunch. Mycket vänligt och väldigt gott. I morgon skall Solveig ut på en resa runt Orust med sina vänner. Förmodligen så kör nog Solveig för de andra skulle nog dricka vin. Detta är hennes födelsedagspresent från dem. Jag skall nog ligga kvar i sängen och mysa till middagen åtminstone. Hoppas det blir som alla de andra dagarna att det regnar utav sjutton.

And now in English.
The first day of may holiday I was with Peter. We was to a scrapyard and we eat lunch together. Tomorrow shall Solveig take trip with his friends around Orust. That is a gift from his friends. Every day it raining this summer and it will be the same tomorrow. Buy for now.