God Jul och gott nytt år alla mina läsare. Merry christmas and happy new year. I write it just befor I shall go home. bye bye.
Mats
onsdag 19 december 2007
fredag 2 november 2007
Andra november
För första gången fick jag lite tid över på jobbet och då gick jag in här. Idag har vi en kall dag till att börja med -2° men det kan bli fint fram över dagen. Solveig var i Tyskland igår och köpte hem julspriten med sin syster Inger. De åkte buss och hade jättetrevligt på resan. Den tog bara 22 timmar. Boris Pernilla och barnen har åkt till Danmark. De bor på ett badhotell så de är säkert rena då de kommer hem. Boris såg fram emot en HOF att starta dagen med. Peter ringde och ville bjuda på mat men jag var trött efter dagens arbete, så jag tackade nej. Ikväll skall vi ha gäster och Solveig skall bjuda på kräftsoppa. det ska bli spännande.
Ha de bra.
Ha de bra.
fredag 26 oktober 2007
Oktoberinlägg
Hej. Peter,Pernilla och Paula.
Denna veckan har jag arbetat som vanligt. Mamma har varit med moster till IKEA. Hon tycker det är så roligt att köra bil. När jag kom hem från jobbet åkte vi och handlade på Torp. Vi måste göra stora inköp för vi skulle ha fyra barnbarn hemma till veckan. Av inköpen att döma så är det några riktiga storätare som kommer. Inget var till halva priset idag utan bara ordinarie inköp. Mamma och jag har talat med Ellen under den gångna veckan och hört hur nära som elden har varit. Hon tyckte vi skulle ta och komma över så jag fick vila upp mig lite. Jag kunde ju spendera lite av alla pengarna som jag tjänat på en resa dit. Ha det bra alla mina beundrare. Från oss båda till er alla en riktigt trevlig jul.
Denna veckan har jag arbetat som vanligt. Mamma har varit med moster till IKEA. Hon tycker det är så roligt att köra bil. När jag kom hem från jobbet åkte vi och handlade på Torp. Vi måste göra stora inköp för vi skulle ha fyra barnbarn hemma till veckan. Av inköpen att döma så är det några riktiga storätare som kommer. Inget var till halva priset idag utan bara ordinarie inköp. Mamma och jag har talat med Ellen under den gångna veckan och hört hur nära som elden har varit. Hon tyckte vi skulle ta och komma över så jag fick vila upp mig lite. Jag kunde ju spendera lite av alla pengarna som jag tjänat på en resa dit. Ha det bra alla mina beundrare. Från oss båda till er alla en riktigt trevlig jul.
tisdag 14 augusti 2007
Emaus
På Emaus
För några dagar sedan var vi på Emaus med våra barnbarn. De skulle rida och vi var där i god tid. Några av dom nöjde sig inte bara med att rida en gång utan ställde sig i kö hela tiden. De blir nog ryttare vad det lider.
Detta är Hanna som styr själv.
Även Ester har suttit upp på en mindre häst.
tisdag 7 augusti 2007
Badkrukor
Idag har vi varit och badat på saxenhov. Det var iskallt i vattnet så jag doppade mig bara en gång. Mesta tiden stod jag i vattnet till naveln. Fy sjutton för svensk badsommar 17° på sin höjd.
måndag 6 augusti 2007
En dag på Go-kartbanan
Jag var med Pernilla och hennes familj på go-kartkörning det var kul, då växer hornen ut.Försöker få med bild också.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)