söndag 15 februari 2009

Februarilov

Våra barnbarn har februarilov och då behöver deras föräldrar barnpiga. Då kommer mormor/farmor med assistans av morfar/farfar väl till pass. Förmodligen får väl morfar/farfar ta in på vilohem efter den här perioden. Nåväl barnen är allt snälla och försynta och allt har gått bra de första timmarna. Vi får se och märka hur det är att ha storfamilj imorgon till frukost när de hungriga vargarna dyker upp vid bordet. Lunchen idag skall bli kött och potatis med brun sås. Vi har i nuläget fått omkull dem och de minsta har somnat. De två större har troligen sömnproblem för toabesök har startat och snart är de väl törstiga också. Solveig har varit strong o läst sagor för dem alla.

söndag 16 november 2008

Vintern är snart här

Nu har vi haft några minusgrader några kvällar, lyckligtsvis har det varit plusgrader på morgonen. Min svärmor gick hädan den veckan som gick. Hon hade ålern inne så det var ett naturligt steg för dettta. Men de är klart det är alltid sorgligt i allafall.

tisdag 21 oktober 2008

Med raska steg mot jul


Snart har vi jul här och då kommer alla julklappsproblemen smygande med stormsteg. Ett otroligt jäkt för att finna just de rätta prylarna till alla släktingar och vänner o bekanta. I år har vi tänkt att satsa på skidor och snöskyfflar. Det kommer säkert till användning. Min hustru har inte varit så hård mot mig då det gällde iordningställandet av bostaden. Får hon bara ställt iordning sina grejer, så undrar hon varför jag alldrig blir klar? Annars går det bra det mesta och vi älskar ju varandra fortfarande.

torsdag 28 augusti 2008

Inflyttningsdax

Ja nu har det gått ett halvår sedan vi fick vårt hus rökskadat. Nästa vecka ska vi flytta tillbaka, det blir väl en del jobb med det också. Tavlor och gardiner skall väl upp på direkten. Väggarna ska perforeras med hål både högt och lågt. Min hustru kommer att fara runt som en furie är jag rädd för. Är det någon som har ett hållbart argument åt mig för att komma undan något så är det välkommet.

tisdag 24 juni 2008

24 juni


En lugn dag på jobbet. En del genomgång av fakturer lite PSS:skrivning och dyl. Fint väder ute, det har varit lite tråkigt väder med regn och rusk. I början av juni var vi och kollade på junicupen som gick av stapeln i uddevalla. Ett barnbarn var med där. Jag tog lite kort och så. På midsommar var vi vid Ragnerudssjön hos Pernilla och Boris. Lördag var det bjudning hos Inger. Bror och Kirsti med dottern Johanna var där liksom Eva och Rudi.

onsdag 21 maj 2008

En lugn dag på jobbet


Idag har varit en sån där mellandag som det varit lite lugnare på jobbet. Återuppbyggnadsarbetet har startat därhemma, men skall enligt första prognosen ta ca. tre månader. Golven har kommit in i första våningen och de har börjat på andra. Lika spännande att kolla varje kväll hur det har gått under dagen. Vi var uppe och städade åt dem under helgen, grovstädade förståss.Tidigare hittade vi en minnesanteckning på skorstenspipan i köket.

söndag 27 april 2008

Söndag morgon


Fint väder trots det har regnat inatt. Har just läst Joannes blog. Där är mycke bilder kul att kolla på. Har snart varit hemlös i två månader nu. Efter 1:a Maj kanske snickarna ska börja att återställa, om saneringen blir klar.